قوانین 7c چیست؟ هفت قانون طراحی وب سایت های تجاری

اینجا خلاصه ای از نکات یادگیری فناوری اطلاعات بصورت کاربردی آموزش داده می شود

قوانین 7c چیست؟ هفت قانون طراحی وب سایت های تجاری

در دنیای طراحی وب سایت هفت قانون طراحی که اصطلاحاً به آن ها 7c گفته می شود  وجود دارد. این قوانین بیشتر برای وب سایت های تجاری کاربرد دارد که که با توجه به این هفت قانون می توانید وب سایتی را طراحی کنید که کاربران را به سمت خود جذب کند. در این مطلب می خواهیم به بررسی این هفت قانون بپردازیم و ببینیم رعایت این قوانین چه تاثیری در وب سایت شما خواهند داشت؟
 
قانون اول: Contextبه عنوان اولین قانون، باید به ظاهر وب سایت و طراحی آن بسیار اهمیت بدهید. زمانی که کاربری به صورت مستقیم و مخصوصاً از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می شود، اولین چیزی که می بیند ظاهر وب سایت و طراحی آن است. وب سایتی با طراحی زیبا و چیدمان مناسب المان ها می تواند به جذب کاربر و ماندگار آن کمک کند. برای ظاهر وب سایت و طراحی آن به نکات زیر توجه کنید:
 
1. استفاده از رنگ بندی مناسب با فعالیت وب سایت
2. طراحی مناسب برای دستگاه های مختلف
3. ساختار مناسب منوها و لینک به بخش های مختلف وب سایت
4. خوانایی مناسب متون داخل صفحه و عدم استفاده از رنگ هایی که خوانایی متون رو دچار مشکل می کند
 

قانون دوم: Content

قانون بعدی محتوایی است که به کاربر ارائه می شود، برای این موضوع حتماً صفحه باید شامل محتوایی باشد که کاربر به دنبال آن وارد سایت شما شده است. در کنار این موضوعات می توان از تصاویر مناسب، فایل های صوتی و همچنین ویدیوها برای جذب بیشتر کاربر استفاده کرد.
 

قانون سوم: Connection

وقتی کاربری وارد سایت شما شد، مخصوصاً زمانی که کاربر به قصد خرید وارد سایت شما شده است، باید از هر گونه ارتباط با صفحه یا صفحاتی که کاربر را از روند جذب برای خرید منصرف می کند خودداری کنید. همچنین اگر کاربر وارد صفحه ای شد می توانید بوسیله ساخت لینک ها در صفحه کاربر را به سمت محصول مرتبط هدایت کنید. برای مثال شما در وب سایت خود هم محصول دارید و هم وبلاگ. می توانید کاربری که وارد وبلاگ شما شده را به سمت محصولاتی که دارید هدایت کنید.
 

قانون چهارم: Community

بستری برای ارتباط میان کاربران در نظر بگیرید. برای مثال اگر محصولی برای فروش دارید، حتماً بخشی برای رد و بدل کردن نظرات بین کاربران در نظر بگیرید. بعضی سایت ها تالار های گفتگو برای ارتباط بیشتر بین کاربران در نظر میگیرند یا بخشی به عنوان چت در بخشی از وب سایت برای ارتباط بین کاربران وجود دارد. پس همیشه به خاطر داشته باشید که بستری برای تعامل مستقیم بین کاربران و مشتریان در نظر بگیرید.
 

قانون پنجم: Commerce

اگر وب سایت شما بستری برای انجام تراکنش های مالی است و محصولاتی را در وب سایت خود به فروش می رسانید حتماً سعی کنید بستری امن برای این کار در نظر بگیرید. سعی کن تمام روند خرید و پرداخت در وب سایت شما شفاف باشد. نمایش قیمت ها به صورت واقعی، نشان دادن گواهینامه ها و مجوز هایی که دارید و توضیحات کامل در مورد روند خرید از وب سایت مواردی است که می توانید با انجام آن ها کاربر را برای خرید از وب سایت خود ترغیب کنید.
 

قانون ششم: Communication

در وب سایت خود حتماً راهی برای ارتباط کاربران با خود در نظر بگیرید. این کار را می توانید بوسیله بخش های پشتیبانی، اطلاعات بخش تماس، آدرس شرکت خود، ارسال ایمیل در قالب خبرنامه و بخش چت مستقیم با کاربران انجام دهید. با انجام این موارد حس اطمینان را در کاربران خود ایجاد خواهید کرد.
 

قانون هفتم: Customization

بعضی سایت ها این قابلیت را به کاربران خود می دهند تا بخش هایی از سایت رو بر اساس سلیقه خود تغییر دهند، مواردی مانند تغییر رنگ بندی بخش های از سایت، داشتن پروفایل های کاربری با قابلیت شخصی سازی، قابلیت حالت تاریک یا Dark mode یا امکان تغییر زبان وب سایت مواردی است که می تواند به کاربر در شخصی سازی وب سایت کمک کند.
 
امیدوارم که این مطلب مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد و با رعایت این موارد بتوانید وب سایتی مناسب طراحی کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. یادگیری زبان برنامه نویسی PHP و آموزش MySQL  شما را از هر نوع آموزش دیگر در خصوص برنامه نویسی پی اچ پی بی نیاز می کند. شما با یادگیری دوره PHP تبدیل نیز به یک برنامه نویس حرفه ای PHP خواهید شد و پس از پایان دوره می توانید پروژه های برنامه نویسی PHP دریافت و انجام دهید.در پایان این دوره آموزش طراحی سایت ، شما براحتی می توانید پروژه های طراحی وب بصورت فریلسنر بگیرید و انجام دهید.
۰ ۰

آموزش انگلیسی تجاری به عنوان یک مهارت اساسی برای افرادی که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کنند یا قصد ورود به این عرصه را دارند، بسیار اهمیت دارد. زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی کسب و کار به روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و تسلط بر آن امکان برقراری ارتباطات موثر و انجام معاملات موفق را فراهم می‌آورد. در این دوره‌های آموزشی، دانشجویان با مفاهیم و واژگان متنوعی که در محیط کسب و کار به کار می‌روند، آشنا می‌شوند. از جمله موضوعات مورد آموزش در این دوره‌ها می‌توان به نوشتن ایمیل‌های تجاری، ارتباطات تلفنی حرفه‌ای، مذاکرات تجاری و معرفی‌های کسب و کار اشاره کرد. هدف اصلی این دوره‌ها، توسعه مهارت‌های زبانی در زمینه‌های مختلف کسب و کار و افزایش اعتماد به نفس در برقراری ارتباطات تجاری است.

 

به علاوه، آموزش انگلیسی تجاری به دانشجویان کمک می‌کند تا قدرت تفکر و تحلیل خود را در مواقع مختلفی که ممکن است با آن روبرو شوند، تقویت کنند. این دوره‌ها به دانشجویان امکان می‌دهند تا با تمرین‌های عملی و مواقع متنوعی که شبیه به وضعیت‌های واقعی کسب و کار هستند، مهارت‌های خود را بهبود بخشند. بنابراین، آموزش انگلیسی تجاری نه تنها به دانشجویان کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را درک بهتری داشته باشند، بلکه باعث می‌شود تا به ارتقای مهارت‌های کاربردی خود در حوزه کسب و کار نیز برسند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.